Strona główna

Elektroniczny obieg faktur

Obieg faktur to proces wymagający uważnej kontroli. Faktura kosztowa jest szczególnym rodzajem dokumentu, który ma wysoką rangę ważności. Dlatego niezbędne jest, aby ściśle nadzorować proces obiegu faktur. Papierowa dokumentacja może łatwo zaginąć, czy też ulec zniszczeniu. Jak uchronić się przed takim ryzykiem, a dodatkowo zwiększyć efektywność tego typu procesów biznesowych?

Skutecznym rozwiązaniem jest program do faktur OneClick. System został wyposażony w elektroniczny obieg faktur, który ułatwia i usprawnia pracę działu księgowego. Rejestracja faktur kosztowych i ich akceptacja odbywa się za pomocą “jednego kliknięcia”. Proponowane oprogramowanie wspomaga ewidencję oraz zarządzanie dokumentami różnego typu: fakturami kosztowymi, korektami i rachunkami. Program OneClick obsługuje zarówno dokumenty papierowe, jak i elektroniczne. Jego atutem jest m.in. możliwość automatycznego łączenia dokumentacji kosztowej z zamówieniami. Daje on również sposobność dekretacji kosztów na zróżnicowane centra oraz konta. Proces rejestracji i akceptacji dokumentów kosztowych uwzględnia zarówno faktury w polskiej, jak i obcej walucie.

Decydując się na elektroniczny obieg faktur zyskujesz wiele korzyści biznesowych.

Wdrażając opracowany przez nas program OneClick:

  • redukujesz ilość papierowych faktur będących w obiegu
  • błyskawicznie ustalasz lokalizację zarchiwizowanego oryginału faktury
  • zabezpieczasz dokumentację przez ryzykiem pożaru, zalania etc.
  • szybko i łatwo uzyskujesz dostęp do konkretnego dokumentu
  • eliminujesz problem zaginionych faktur
  • kontrolujesz terminowość regulowania zobowiązań
  • skracasz czas pracy nad dokumentami
  • usystematyzujesz obieg faktur
  • monitorujesz status dokumentacji

Elektroniczny obieg faktur pozwoli Ci oszczędzić czas, jaki trzeba by było poświęcić na zatwierdzenie, weryfikację i rejestrację faktur w wieloetapowym trybie tradycyjnym. Dzięki temu zyskujesz możliwość odpowiedniego zabezpieczenia dokumentów i wyeliminowania ewentualnych błędów. Sprawujesz także pełną kontrolę nad fakturami, gdyż osoby zarządzające systemem doskonale wiedzą, co zostało już rozliczone, a czym trzeba się jeszcze zająć. Ustawienia programu możesz dostosowywać indywidualnie do specyfiki Twojej firmy. W praktyce oznacza to np. możliwość przypisania odpowiedzialności za konkretne faktury, przykładowo zależnie od ich kwoty. Użytkownicy OneClick mają równie podgląd na skany faktur. Inaczej mówiąc, elektroniczny obieg dokumentów to optymalizacja procesów biznesowych.